І ступінь – початкова школа, призначення якої забезпечувати наступність і безперервність дошкільного виховання і базової початкової освіти.
Головна мета першого ступеня – виховання, розвиток та початкова освіта в контексті безперервної освіти, а саме: розвиток, корекція та освіта дітей 6-10 річного віку з урахуванням індивідуальних фізіологічних, психологічних особливостей і періодів їх формування.
Основні завдання І ступеня ХЛ №169 :
- забезпечення у взаємодії з сім'єю фізичного та психічного здоров'я дітей, їхнього повноцінного розвитку, виховання та підготовка дітей до наступного освітнього періоду в гімназії;
- формування світогляду дитини, її соціальної і психологічної культури з урахуванням національних та регіональних особливостей;
- створення сприятливих умов для становлення творчої, духовно багатої особистості.
ІІ ступінь – багатопрофільна гімназія є складовою частиною гімназії, що забезпечує науково-теоретичну, гуманітарну, загальнокультурну підготовку обдарованих та здібних дітей.
III ступінь - профільний ліцей
У перші роки створення КЗ "ХГ №169" поряд із гімназійними існували загальноосвітні класи. Поступово здійснився повний перехід до гімназії.
Структуру ХЛ №169 складають:
- початкова школа І ступеня з поглибленим вивченням англійської мови;
- гімназія, яка забезпечує навчання за напрямками: природничий, суспільно-гуманітарний та філологічний, інформаційно-технологічний.
- профільний ліцей,
Педагогічний простір підрозділів ХЛ №169 організовано в двох окремих будівлях, що територіально близько розташовані.
В окремому корпусі розташовується початкова школа. Таке використання типової будівлі дитячого садка має велике значення для адаптації молодших школярів. Звичність внутрішнього планування, організації простору допомагають першокласникам швидше почати орієнтуватися у шкільному середовищі. На кожну групу-клас у початковій школі надається блок, до складу якого входять кімната для занять, кімната для відпочинку (ігор), санітарний блок. Працюють групи подовженого дня.
Гімназія та ліцей розташовується у триповерховому будинку за типовим проектом шкіл. Поступово наповнюється та організовується внутрішній простір ліцею (кабінети, рекреації, роздягальні та ін.). Для вирішення естетики інтер'єрів, стильової виразності заохочуються фахівці, студенти-архітектори, пропонують свої проекти учні.
Освітній процес у ліцеї забезпечують учителі, керівники гуртків, спортивних секцій, шкільний психолог, соціальний педагог, адміністрація.